De
rood-witte bus van John
(kiwi) en Viev
Nog
zonder interieur, maar met gas installatie en harde bodem. Carrosserie is matig,maar da mak niks oet! |
|
In 14 dagen werd de bus helemaal klaargemaakt om zodat
deze meegenomen kon worden naar het "KeverZomerFestijn 2005" Helemaal opnieuw in de lak, slaapbank gebouwd en gemonteerd, vloerbedekking, hemel, zijpanelen, geblindeerde ruiten en nog veel meer. |
|
|
|
Klaar voor vertrek naar het KeverZomerFestijn...
De bus starten... Rammelende pedalen. een boel geschud. Misschien een beetje gas, koppeling... De bus blijft stil op zijn plek staan. #@*:( Koppeling kapot. Keverbedrijven afgebeld, veel km's gemaakt voor onderdelen maar de zelfde avond toch aangekomen met de bus met nieuwe koppeling en drukgroep. |
|
De
nieuwe motor voor in de bus. De 1200 die er in zat bij aankoop was
toch echt te licht om lekker mee rond te toeren dus er moest iets
nieuws komen.
Het
betreft het nieuwe 2.0 liter "vliegtuig" blok.
Waar normaal de poulie voor de aandrijving van de dynamo zit, zat een
proppeller.
Deze
motor is totaal gereviseerd, snelle nokkenas en geharde koppen.
Hij
heeft ongeveer 35 vlieg uren. En komt uit een ultralight vliegtuig.
Kwestie van alles weer terug bouwen richting keverstaat,en
...knallen maar.!
Alleen
de poulie zal een beetje een probleempje zijn,die zal met de hand
gedraaid/gemaakt moeten worden.
|
|