Bus in 'turbo' restauratie.
 
 

De rood-witte bus van John (kiwi) en Viev

Vw T2a uit 1969

Nog zonder interieur, maar met gas installatie en harde bodem.

Carrosserie is matig,maar da mak niks oet!

Stiekem had de bus een kleine verassing en dat was de 1200cc motor die uiteraard te licht is voor deze bus.
 
    
 
In 14 dagen werd de bus helemaal klaargemaakt om zodat deze meegenomen kon worden naar het "KeverZomerFestijn 2005"
Helemaal opnieuw in de lak, slaapbank gebouwd en gemonteerd, vloerbedekking, hemel, zijpanelen, geblindeerde ruiten en nog veel meer.
 
Koel & Kook gereedschap. Versmalde Vito achterbank
  
 
Klaar voor vertrek naar het KeverZomerFestijn... De bus starten...
Rammelende pedalen. een boel geschud. Misschien een beetje gas, koppeling...
De bus blijft stil op zijn plek staan. #@*:(  Koppeling kapot.
Keverbedrijven afgebeld, veel km's gemaakt voor onderdelen maar de zelfde avond toch aangekomen met de bus met nieuwe koppeling en drukgroep.
 
uitgelopen lagerkogels.    
 
De nieuwe motor voor in de bus. De 1200 die er in zat bij aankoop was toch echt te licht om lekker mee rond te toeren dus er moest iets nieuws komen.
 
Het betreft het nieuwe 2.0 liter "vliegtuig" blok.
Waar normaal de poulie voor de aandrijving van de dynamo zit, zat een proppeller.
 
Deze motor is totaal gereviseerd, snelle nokkenas en geharde koppen.
Hij heeft ongeveer 35 vlieg uren. En komt uit een ultralight vliegtuig.
 
Kwestie van alles weer terug bouwen richting keverstaat,en ...knallen maar.!
Alleen de poulie zal een beetje een probleempje zijn,die zal met de hand gedraaid/gemaakt moeten worden.
 
het nieuwe 2.0 liter "vliegtuig" blok
 
De poulie voor proppeller montage.     Kaal blok